დასკვნა
კინოფესტივალები კინოკულტურის ქვაკუთხედია. ისინი რეჟისორებს საშუალებას აძლევენ აჩვენონ ნამუშევრები კომერციული ზეწოლის გარეშე. ბევრმა აღიარებულმა ოსტატმა პირველად სწორედ აქ მიიღო აღიარება.
ვენეცია პოლიტიკური ინსტრუმენტიდან "ოსკარის" ტრამპლინამდე გზა გაიარა. კანი, რომელიც ფაშიზმის წინააღმდეგ პროტესტით დაიწყო, ყველაზე პრესტიჟულ კინოდღესასწაულად იქცა, ერთგული შემოქმედებითი თავისუფლების ღირებულებებისადმი. სანდენსმა შეცვალა დამოუკიდებელი კინო, ახალი ხმებისთვის კარი გახსნა.
თბილისისა და ერევნის ფესტივალები აერთიანებენ აღმოსავლურ და დასავლურ ტრადიციებს, რეგიონულ კინემატოგრაფისტებს მოსმენის შანსს აძლევენ.
ეს ღონისძიებები აყალიბებენ იმას, რასაც ვუყურებთ, მუშაობენ როგორც დისტრიბუციის ალტერნატიული არხები და ხელს უწყობენ კულტურულ გაცვლას. მათი მთავარი ღირებულებაა შეხსენება, რომ კინო ხელოვნებაა და არა მხოლოდ გართობა. მათი გავლენა აჩვენებს, რომ ტექნოლოგიების ცვლილებების მიუხედავად, ვერაფერი ჩაანაცვლებს ახალი კინემატოგრაფიული ხმების აღმოჩენის გამოცდილებას.